תכנית עסקית לפיתוח מוצר חדש

חושבים שיש לכם רעיון מבריק למוצר שאף אחד עוד לא חשב עליו? רעיון ייחודי לשיפור מוצר קיים?
בכל אחד מן המקרים הללו – מדובר על פיתוח של מוצר חדש.
לא פעם מגיעים אלינו לקוחות אשר מאמינים שיש להם רעיון סופר-מוצלח, כזה שיכבוש את העולם. תוך כדי מחקר מפוקס-מטרה, הם מגלים שהדרך מלכבוש את העולם ועד לכבוש את המציאות היא ארוכה מאוד.

לתת קפיצת ראש אל מעיין רדוד זה מסוכן

לא פעם אנשים ממהרים להאמין, כמעט באמונה עיוורת, ברעיונות תאורטיים או מוצרים הנשמעים להם טובים ומקוריים – מתוך כך הם בטוחים שעל הרעיונות האלו אפשר לקחת צ'אנס ולהמר בבטחה.
האמת היא שהאמונה הזו פוגשת את המציאות רק כאשר אנו יכולים לגעת במוצר במו-ידינו ולבחון אותו בפועל.
בדיוק במרווח שבין האמונה העיוורת במוצר ליצירת אב-טיפוס למוצר – נופל או קם עסק.
צר לנו לבשר לכם שמרבית העסקים אשר קפצו ראש בין שני השלבים האלה, כשלו כישלון חרוץ.

כאשר זה נוגע לפיתוחו של מוצר חדש – אין להסתמך על תחושות בטן אלא על ידע ונתונים ברורים וכמו-גם על אנשי מקצוע אובייקטיבים שיעשו לכם סדר בין החלומות למציאות. החלום יירקום עור וגידים כאשר תראו אותו מסודר ופרוס מול עינכם – כאשר תהיה לכם תוכנית עסקית לפיתוח מוצר חדש.

תוכנית עסקית לפיתוח מוצר חדש אשר אינה תואמת את המציאות, עלולה להוביל לכישלון והפסד רב של כסף ואנרגיה. רק לאחר בחינה מדוקדקת, מעמיקה ומקצועית הכוללת בין השאר אפיון טכנולוגי ופונקציונלי, ניתן להבין אם המוצר ניתן לפיתוח והאם שווה לפתח אותו, הרי שלא מפתחים מוצר מבלי לקבל עליו הערכות מדויקות.
ישנו מבחר מבלבל ואינסופי של משאבים ומתוכו חובה לסנן את אלו אשר לא מועילים לכם ואף יכולים לייצר נזק, ורק לבסוף לבחור את המשאבים הנכונים ביותר למוצר שלכם.

תוכנית עסקית טובה הינה שטר התחייבות להנחות יסוד חזקות של פיתוח מוצר חדש

אז לפני שאתם רצים לחפש עו"ד ולרשום פטנט, לפני שאתם מחפשים משקיע או להשקיע מכספכם, לפני שאתם רצים לפתח אב-טיפוס או משתמשים במשאבים העלולים להתגלות כמיותרים, אתם צריכים לבדוק את היתכנותו של המוצר שלכם בשוק (POC). האם כדאי להשקיע בו ולפתח אותו? רק דרך תוכנית עסקית דקדקנית ובדיקת היתכנות ממשית, תוודאו האם הכיוון אליו אתם צועדים ריאליסטי ופוטנציאלי. האם מאחורי המוצר תעמוד חברה אשר טומנת את כוח-האדם הנכון והמספק? אחרת גם אם המוצר שלכם מבריק, לא תתקיים הליבה היצרנית אשר דרכה בסופו של דבר משיגים את הדבר החשוב ביותר – לקוחות.
האם קיימות רגולציות אשר ישמשו כמחסום? מה יהיה המסר השיווקי? מי בכלל יהיו קהלי היעד? ועוד ועוד..
רק כאשר סימנתם וי על אלו –  יהיה זה השלב בו תוכלו לתכנן הלאה את פיתוחו של המוצר ואת השגת המשאבים למימונו (למשל לקבל מימון התחלתי של קרן תנופה השייכת לרשות לחדשנות).

סיכום פיתוח מוצר צריכה חדש

על מנת להצליח בפיתוח של מוצר צריכה חדש יש לפני הכל לכתוב תכנית עסקית ייעודית לפיתוח של מוצר חדש, אין צורך להגן על קניין רוחני שאינו בעל היתכנות כלכלית, הרי אף אחד לא רוצה לפתח מוצר כושל. תוכנית עסקית אמורה לוודא את ההיתכנות ובמידה וישנה היתכנות כלכלית עסקית ניתן לעבור גם לשלבים מתקדמים יותר כמו גיוס מימון או פיתוח של אב טיפוס ראשוני. לא כל מוצר יכבוש את השוק אך כל יזם חושב שיכבוש את השוק ומטרת תוכנית עסקית היא רשאית כל להגן על היזם, ירידה לפרטים הקטנים ובחינה מדוקדקת של התמונה הכלכלית יכולים לעצור תהליכים מיותרים ולמנוע בזבוז כספים.

Assist-Team הינה אחת מחברות הייעוץ העסקי המובילות בישראל.

לחברה צוות של מעל 10 יועצים הפועלים בפריסה ארצית ,כל עסק או יזם חדשני מלווה על ידי מנהל פיתוח עסקי מומחה עם ניסיון ספציפי בענף בו פועל העסק וזאת על מנת להקטין את הסיכונים ככל הניתן ולהעניק ליזם את כל הידע המקצועי שרלוונטי לתחום פעילות העסק שלו.

054-7191999

18:00 - 9:00

דוד סחרוב 3

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות