fbpx

עליית הריבית שוברת שיאים

הקמה של עסק חדש ? אפשרית ?

אבל חברים המצב לא פשוט, ישנו רצון להתקדם בחיים עם פתיחה של עסק או יזמות עסקית, אך האם זה זמן טוב? מה עם גיוס מימון דרך משקיעים? על מנת להבין את אופן חישוב הכדאיות בפתיחת של עסק חדש או סטארט-אפ יש להבין כיצד עובדים השווקים ומהי כלכלת מאקרו. תחשבו לרגע,  האם משהו באמת נעצר בגלל שישראל נמצאת בהפגנות? נעצר לא אבל עולה יקר יותר זה בטוח, מה עושים? המשיכו לקרוא…..

למה בכל זאת נפתחים עסקים ?

למימד הזמן ישנה השפעה, לא מעט עסקים או סטארט-אפיםכבר היו בתהליך של הקמה או פיתוח , נראה שכל המצב נפל עליהם כרעם ביום בהיר, האם הם עוצרים? ממש לא. מי שחושב על פתיחת עסק חדש צריך לקחת בחשבון את עלות ההון (ריבית) ייתכן ואפשרויות אחרות נפתחו בפניך שלא חשבת עליהם ? יזמים אשר לא יביאו את נושא המימון בחשבון יהיו בבעיה קשה של שרידות, הדרך הנכונה להקמה של עסק או סטארט-אפ אשר מבקש אשראי היא הקטנה של המינוף או מציאת פתרונות מימון חלופיים שהם לא בנקאיים. שימו לב שבנק הוא עסק לכל דבר ועניין, ואולי יש מישהו שמוכן להרוויח פחות מהבנק ? נשמע מעניין? המשיכו לקרוא את הפוסט שלנו.

כי מה הקשר בין ריבית לעסק חדש?

עליית הריבית ועלייה של מדד המחירים לצרכן מראים על שוק לא יציב, תנודות חדות של עלייה או ירידה לא יישארו לנצח והשוק לרוב מתייצב על שיווי משקל, ראינו שבשנים האחרונות ריבית בנק ישראל הייתה אפסית, ואף אחד לא באמת חשב שזה יהיה לנצח. הכדאיות בין הקמה של עסק או השקעה באפיק בנקאי לא באמת ניתנת להשוואה. למה? כי ראשית כי הבנק לוקח לעצמו חלק נכבד ברווח של הכסף שלך כך הוא עובד מאז ומתמיד, ולאחר מכן צריך לעקוף את עליית מדד המחירים לצרכן ואז אולי יישאר לך רווח, אהה של עשרים שנה……

עלות ההון היא המפתח

אבל ככל שרמת המינוף תהיה נמוכה כך יהיה קל יותר לעבור את התקופה, ישנם לא מעט אנשי עסקים או משקיעים אשר מחפשים חלופות השקעה ולכן פנייה לגורם הנכון וקבלת מימון דרך גורם חיצוני יכולים לעשות הבדל גדול. אנו ממליצים על כיוונים נוספים לגיוס מימון אשר אינם גורמים לחלוקת מניות או התחייבות פיננסית עם בטחונות, לדוגמה הקרן של המדען הראשי.

אז כן שווה להשקיע בפתיחת עסק?

כפי שהסברתי בקצרה בתחילת הפוסט פתיחת עסק או הקמה של סטארט-אפ חדש אומנם מושפעים מהמצב אבל אם הרעיון באמת אטרקטיבי אזי הוא בהחלט יכול לעבור את רף דרישות ההשקעה מול חלופות אחרות. משקיעים או גופים פיננסיים אחרים תמיד יחפשו כיצד להשקיע וככל שהמצב הופך לקשה יותר כך הפוטנציאל לעלות על הדבר הבא גם קשה . הנטייה שלך כולנו לפנות לבנק בזמן גיוס מימון ולכן גם ההשפעה היא מידית, אבל אם תחשבו מחוץ לקופסא תוכלו לגייס מימון ממקורות חלופיים שיקמו אתכם ללא קשר למצב בו המדינה נמצאת. אז המלצתנו היא חיובית 

שוהם גביזון- מנכ"ל 

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר