fbpx

איך באמת מקימים סטארט-אפ?

הקמה של סטארט-אפ אינה משימה קלה כלל ועיקר, אם נלך ישירות לסטטיסטיקה הסיכוי להיכשל הוא 99.9%, אך בכל זאת בכל שנה נולדים סטארט-אפים חדשים עם רעיונות מדהימים מתחילים לזוז קדימה ואף מקיימים פעילות עסקית כזו או אחרת אך פתאום נעלמים כלא היו. הסיבות לכישלון של סטארט-אפ רבות אך רובם ככולם קשורות בתהליך ההקמה וניהול נכון. זה שהבאתם רעיון לא אומר שאתם יודעים לנהל סטארט-אפ , חברים זה מאוד חשוב לוותר על האגו.

אז איך מקימים סטארט-אפ ?

הצעד הראשון בהקמת סטארט-אפ

הצעד הראשון הוא לא בהכרח כתיבת תוכנית עסקית כפי שכולם חושבים, יש צורך בהערכה מדויקת של הצרכים עד אשר מגיעים לנקודה משמעותית שבא ניתן לגייס או לצאת לשוק. הערכה זו היא שלב מקדים לכתיבת תוכנית עסקית וכאן למעשה בונים את יסודות הסטארט-אפ, שימו לב שרוב הסטארט-אפים עושים טעויות רבות בשלב זה והדבר מקשה עד בלתי אפשרי להמשיך קדימה. בפועל היזם ימשיך עד אשר ייגמר התקציב וכולם הבייתה. 

הגורמים החשובים להצלחה

  1. יועצים
  2. הסכם מייסדים
  3. עורך דין מלווה
  4. תקציב ראשוני
  5. רעיון לסטארט-אפ

 

הצעד השני בהקמת סטארט-אפ

יועצים

יועצים אשר ילווה אותך הם אחד הדברים הכי חשוב על מנת לא לעשות טעויות קריטיות להמשך. לא פעם אנו רואים מיזם עם רעיון בעל פוטנציאל רב אך לא ניתן לעשות שום צעד בשל מגבלה , מגבלה על היזם המייסד לדוגמה, מגבלת עבר פיננסי נקי, זכויות יוצרים ועוד. יועץ בעל ניסיון ילמד את הדרוש ובהתאם ימליץ כיצד יש להמשיך, לצערי לא פעם כאן נגמר הסיפור, אך ללא הוצאות כספיות.

הסכם מייסדים – 

הסכם מייסדים נעשה על ידי עורך דין בזמן פתיחת החברה, שימו לב למס' פרטים חשובים כגון: הון מונפק, תהליכי גיוס , דילול . בכל מצב אתם לעולם לא מגייסים בלי אפשרות לדילול וכאשר נדבר על גיוס אני יסביר כיצד עושים זאת בשלבים הראשונים. משמעות הסכם מייסדים הוא הבהרה מוחלטת מי הם בעלי החברה ,תפקידו של כל אחד ורמת אחריותו לנעשה בחברה, לצערי ישנם גם מצבים לא טובים ולכן גם עליהם יש לדון.

עוד על הקמה נכונה

עורך דין מלווה

אנו ממליצים לבחור כבר משלב ההתחלה עורך דין אשר ילווה אתכם בכל צעד, החשיבות של עורך הדין קשורה גם לאופן ההתנהלות שלכם, הסכמים והתחייבויות חייבים להיות רשומים כהלכה, לא ניתן להתחייב למשקיע ללא רישום נכון ומסודר. ניתן לשלם על ידי תקבול נמוך כריטיינר וכן גם עם הקצאה של מניות אקוויטי. כך תהיו שקטים שאין חשיפה כזו או אחרת . ישנם לא מעט פרמטרים שחייבים לעגן כהלכה ורק עורך דין מסחרי טוב יכול להגן עליכם. בואו נמשיך לכלל הבא,

 

תקציב להקמה של סטארט-אפ

יש לכם רעיון מעולה אך לפני שאתם רצים ומוציאים את התקציב על מה שלא חשוב כגון: רישום פטנטים או אחר, מיתוג ועוד…, יש לשמור על מסגרת תקציבית עד הגעה למוצר. מכאן גם ההבנה שעדיף לממן את השלב של פיתוח עד הגעה למוצר ביכולות עצמאיות ככל הניתן. כאשר אין מוצר משלמים יקר מאוד. ישנם עוד המון דרכים לקבל מימון ללא מתן מניות , אנו כמובן מתמחים בכך וזהו שלב חשוב בהקמה של סטארט-אפ . אז כפי שהסברתי לא לבזבז ישר הכל..

אז אם במקרה חשבתם על הקמה של סטאר-אפ נשמח ללוות אתכם החל משלב הרעיון והכוונה נכונה מול כלל הגורמים, התקשרו עוד היום ויחד נתחיל בהגשמה עצמית .

שוהם גביזון- מנכ"ל 

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר