fbpx

תכנית עסקית או הניצחון הגדול של הדודה הפולנייה

אתם יושבים בארוחת שישי משפחתית או בשיחת זום בימי הקורונה 🙂 ומספרים לכולם על הרעיון לסטארט-אפ המופלא שמתגלגל לכם בראש כבר הרבה הזמן.

״ יופי, אבל איך תעשה מזה כסף ??? ״ מגיעה תגובתה הבלתי נמנעת של דודה בלה.

מעצבן? מאוד. אולם, זה גם הזמן להודות שהדודה הפולנייה צודקת: יש לכם רעיון לעסק, אבל כדי להוציא את הרעיון אל הפועל, אתם חייבים תכנית עסקית טובה, וזה כל מה שבלה ניסתה לומר.

מהי תוכנית עסקית ?

 

תכנית עסקית היא פלטפורמה לתכנון ניהולי, אסטרטגי, שיווקי ותפעולי להקמת סטארט-אפ. עליה להמחיש בצורה ברורה את כל הנושאים הקריטיים לפיתוח העסקי.

 

נשמע יבש? תלוי כמה פלפל תכניסו פנימה.

 

תכנית עסקית צריכה להיות מושכת. בין אם היא מיועדת לצרכי פנים, כמסמך גיבוש המגדיר לנפשות הפועלות בחברה את יעדיה ופירוט האסטרטגיה הנדרשת להשגתם, ובין אם היא נכתבת עבור גורם חיצוני, כמו לגיוס משקיעים. בכל מקרה, אתם לא רוצים לאבד את הקהל.

 

הנה כמה דגשים כלליים ליישום הלכה למעשה:

 

  • ספרו לקהל סיפור.

מספרים מודפסים ומילים מפוצצות לא ימשכו את העין של אף אחד. הם ״היו שם״  וקראו מאות כאלה.

המסר שאתם רוצים להעביר הוא שיש לכם משהו חדש ומיוחד. הסיפור שלכם צריך להיות זורם ובעל היתכנות עסקית ולא פנטזיה. הסיפור שלכם יניע את קהל יעדכם להמשיך לקרוא.

 

מה הפתרון?

על מנת לנהל מסעדה או בית קפה בצורה טובה יש צורך בניהול כספים על פי המקובל, ניהול של תזרים מזומנים על בסיס תקופות קצרות יכול לעלות על בעיות בהכנה של מנות במטבח, היה ומנה מסוימת אטרקטיבית ככל שתהיה חוזרת שוב ושוב למטבח בשל חוסר שביעות רצון של לקוחות, הדוח הכספי יכול לעלות על זה ולהעניק למנהל המסעדה כלים לתקן את המצב באופן מיידי. גם התנהלות לקויה ניתן לראות בדוחות הכספיים על פי יחס עלות המכר לכל מנה, היה ועברתם את הרמה המותרת לא בטוח שניתן הגדיר את המנה כרווחית ויש להוריד אותה מתפריט המכירות. אנו ממליצים לכל מסעדן לנהל את כספי המסעדה בצורה הטובה ביותר ובמידה ולא ניתן יש להיעזר בשירותי של כלכלן מקצועי שילווה את המסעדה באופן צמוד כך עדיין תחום הכספים יהיה בטיפול של גורם מקצועי .

מבנה תכנית עסקית למסעדה

  • רקע כללי על היזמים
  • הרעיון העסקי ולמה זה יצליח
  • הנחות ייסוד בהקמת המסעדה
  • תקציר מנהלים
  • שלבי הביצוע בהקמת המסעדה
  • תכנית שיווק ומכירות
  • היערכות תפעולית להקמה
  • התוכנית העסקית
  • מקורות ושימושים
  • דוחות כספיים ותחזיות
  • תזרים מזומנים לשלוש שנים
  • ניתוח רגישות להכנסות ולמחיר
  • תחזית השקעות עד לנקודת איזון
  • סיכום והמלצות ליישום

 

כך תמנעו מהטעות שמחסלת מסעדנים

הטעות הכי גדולה של אנשים שנכנסים לתחום המסעדנות, היא חוסר היערכות מראש.

אנשים לא מעלים על דעתם כמה התחום הזה מורכב ולא לוקחים בחשבון את רמת הסיכון הגבוהה שיש בפתיחת מסעדה וזאת על אף הנתונים המדאיגים על התחום. אולם מה שאף אחד לא מספר לכם, זה על ההבדל בין בעלי מסעדות שמגיעים אחרי ש "הכינו שיעורי בית" ונערכו מראש על-ידי בניית תכנית עסקית מפורטת, לבין אלו שפותחים מסעדה מבלי להכין אסטרטגיה שתכוון אותם להתכונן מראש לאתגרים הכלכליים והפיזיים הכרוכים בתפעול בית אוכל.

רוב המסעדות שנסגרות, פשוט לא התנהלו נכון וחבל.

כדי להכין תכנית עסקית מסודרת, יש צורך לפנות למומחים בתחום ולא להתפשר.

זוהי ההשקעה הראשונה שלכם בתחום והיא גם מה שיכול להציל את המסעדה שלכם מלהיסגר תוך שנה, שנתיים או בכלל.

רצוי לפנות לחברה אמינה ומוכרת, בעלת ניסיון בבניית תכניות עסקיות למסעדות וכזו המסוגלת להוכיח את עצמה באמצעות תוצאות חיוביות מהשטח וממליצים מרוצים.

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר