fbpx

הקמה של בית קפה – האם זה רעיון טוב?

גם השנה בתי הקפה מככבים ברשימת העסקים המסוכנים

בכל שנה מתפרסמים דוחות מסכמים של חברות כמו CofaceBdi או בנק ישראל ובהם ניתן לראות שהסיכון בפתיחה של בית קפה חדש או מסעדה גדול במיוחד. אולם מהצד השני הנתונים מראים אחרת, כל שנה נפתחים מאות בתי קפה ומסעדות בהשקעה כספית לא מבוטלת. למה זה קורה? האם יזמים לא לומדים את הלקח ?
הקמה של בית קפה נראית כמשימה פשוטה ועל היזם להיות עם כישורי ניהול נמוכים על מנת להצליח, כך חושבים לעצמם לא מעט יזמים כאשר הם יוצאים אך מהלך זה הוא זה שהופך אותם למסוכנים מול בתי קפה אחרים שכן מצליחים לשגשג ולהתפתח עם השנים. הקמה של בית קפה או מסעדה ללא הכנה מוקדמת מעמידה אותך היזם בסיכון גבוה.

להלן מספר נתונים על שוק בתי הקפה בישראל עוד לפני הדיון שלנו :

1.      במטרופולין תל אביב מצויים 55% מסך בתי הקפה בארץ ( חשוב כאשר באים לבחור מיקום).

2.      הממוצע לבית קפה הוא 4,000 איש לכל בית קפה :

א.         תל אביב – ממוצע 1,900

ב.         חיפה  – ממוצע 3,200

ג.          מרכז/גוש דן 4,100

ד.         צפון דרום וירושלים מעל 5,000 איש בממוצע .

3.      בישראל ישנם 3,600 נקודות מכירה של קפה ומוצריו.

4.      26% מתוכם הם רשתות ולמעשה הם תופסות מעל 50% מגודל השוק.

5.      מאזן פתיחה/סגירה של בתי קפה בישראל הוא חיובי בשנת 2018 .

מה אנחנו יכולים ללמוד מנתונים אילו:

בישראל שוק פתיחת בתי הקפה הוא מהחמים ביותר אך כמות בתי הקפה שנסגרים גדולה ומשאריה לא מעט יזמים עם חובות כבדים גם לאחר סגירת העסק , אנו נתייחס למספר סיבות מרכזיות שבחשיבה מעמיקה יכולים לשפר את סיכויי ההצלחה :

1.       חסמי הכניסה לענף , לא כל אחד יכול להיות חשמלאי או מסגר , גם לא כל אחד יכול להיות  נגר או פחח אך להיות בעלים של בית קפה לא מצריך הכשרה מיוחדת ומכאן הטעות הנפוצה , הוא כן דורש ידע מקדים וניסיון ניהולי מקצועי לא מועט . יש המון פרמטרים שעל היזם לשלוט בהם כבר מהתחלה כמו : עלות העבודה , עלות המכר, רווח נקי ועוד.. , היערכות נכונה והבנה של הנתונים הכספיים הם מפתח ראשי להצלחה.

2.       מיקום העסק  , כאשר יזם מגיע לרגע שעליו לקבל החלטה סופית לגבי מיקום בית הקפה שלו לרוב הוא נשען על תכנית עסקית ובא ניתן לראות צמחיה וגידול במכירות ..

3.      המודל העסקי – האם כדאי לרכוש זיכיון או להקים מותג עצמאי ?

4.      שיווק ומיתוג – לא צריך לפחד לחלום , אך יש צורך להיערך מקצועית כבר בשלבים המקדימים . במידה והחלטתם להקים עסק עצמאי עם מותג פרטי שלכם לבטח רציתם שהוא יעביר מסרים מסוימים , זה הזמן לשבת עם יועצים מנוסים אשר יעבירו את המסר שלכם דרך לוגו /שם ועוד..

5.      השקעות פיננסיות ,  עלות ההקמה והתפעול של בית קפה גבוהה , רמת הרווחיות נמדדת באחוזים בודדים ולכן מרווח הטעות קטן עד לא קיים . יזם אשר מעוניין להקים בית קפה חייב לקבל נתונים אילו באופן אובייקטיבי מגורם בלתי תלוי היות ולרוב הנתונים אינם טובים ומשנים את התמונה מקצה לקצה . פרמטר חשוב הוא זמן החזר השקעה , לא מעט יזמים אינם מתייחסים לזמן החזר ההשקעה אך עבור פיקדון  של כמה אלפי שקלים יחליפו בנק .

סיכום הקמה של בית קפה

לסיכום , החלטתם לפתוח בית קפה ,בהצלחה . אל תוותרו על ליווי עסקי ועריכה של תוכנית עסקית הכוללת בתוכה מרכיב של בדיקת כדאיות , לא ניתן לצאת לדרך על סמך תחושות ואמונות. קבלת החלטה מקצועית של יזם מתחילה בבחירת הגוף המלווה , נשמח לעמוד לרשותך .

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר