fbpx

תכנית עסקית למסעדה

מצב המסעדות בישראל קשה,מתוך 10 מסעדות אשר נפתחות 9 סוגרות כבר בשנתיים הראשונות, אך מצד שני העסק השכיח ביותר הוא מסעדה. לא מעט יזמים או משקיעים מחליטים להקים מסעדה חדשה עצמאית או תחת זיכיון מוכר מתוך הנחה שהם יצליחו היכן שכולם נכשלים…..
על מנת לא ליפול יש צורך בהכנה של תכנית עסקית המותאמת לתחום המסעדנות ולוקחת בחשבון את הדרישות המיוחדות להקמה של מסעדה חדשה, אם זה בעלות המכר של חומרי הגלם או חישוב תמחורי המנות וניהול המלצרים ,לנהל מסעדה יכול להיות כאב ראש לא קטן, ליווי עסקי יכול לעזור למסעדן גם לאחר ההקמה כך הוא תמיד יהיה עם היד על הדופק.

למה בכל זאת נפתחות מסעדות?

קשה לבטא את התשוקה שיש לשפים וטבחים לאוכל ואת הרצון לשרת, להאכיל ולשמח אנשים אחרים וזאת לאורך זמן אם לא לכל החיים. כאמור, התשוקה הזו עומדת במבחן קשה אל מול הנתונים, שף הוא כמו אומן, הוא יכול להיות מעולה בהכנה של מנות טעימות אך כלכלן גרוע. כבר ראינו סיפורים של שפים ידועים שנאלצו לסגור את המסעדה שלהם והיום נמצאים בקשיים כלכליים, על מנת לנהל מסעדה בצורה טובה לא צריך לדעת לבשל. על מנת לנהל מסעדה או בית קפה עם מטבח יש צורך בהבנה מלאה מהו התמחור האמיתי של כל מנה ומהי רמת הרווחיות של אותה מנה? ניהול חומרי גלם עם כוח אדם ועל הכל הזמנות יכול להיות מתיש מאוד ובמיוחד ליזם חדש אפילו אם הוא שף מקצועי ביותר.

מה הפתרון?

על מנת לנהל מסעדה או בית קפה בצורה טובה יש צורך בניהול כספים על פי המקובל, ניהול של תזרים מזומנים על בסיס תקופות קצרות יכול לעלות על בעיות בהכנה של מנות במטבח, היה ומנה מסוימת אטרקטיבית ככל שתהיה חוזרת שוב ושוב למטבח בשל חוסר שביעות רצון של לקוחות, הדוח הכספי יכול לעלות על זה ולהעניק למנהל המסעדה כלים לתקן את המצב באופן מיידי. גם התנהלות לקויה ניתן לראות בדוחות הכספיים על פי יחס עלות המכר לכל מנה, היה ועברתם את הרמה המותרת לא בטוח שניתן הגדיר את המנה כרווחית ויש להוריד אותה מתפריט המכירות. אנו ממליצים לכל מסעדן לנהל את כספי המסעדה בצורה הטובה ביותר ובמידה ולא ניתן יש להיעזר בשירותי של כלכלן מקצועי שילווה את המסעדה באופן צמוד כך עדיין תחום הכספים יהיה בטיפול של גורם מקצועי .

מבנה תכנית עסקית למסעדה

  • רקע כללי על היזמים
  • הרעיון העסקי ולמה זה יצליח
  • הנחות ייסוד בהקמת המסעדה
  • תקציר מנהלים
  • שלבי הביצוע בהקמת המסעדה
  • תכנית שיווק ומכירות
  • היערכות תפעולית להקמה
  • התוכנית העסקית
  • מקורות ושימושים
  • דוחות כספיים ותחזיות
  • תזרים מזומנים לשלוש שנים
  • ניתוח רגישות להכנסות ולמחיר
  • תחזית השקעות עד לנקודת איזון
  • סיכום והמלצות ליישום
  •  

    כך תמנעו מהטעות שמחסלת מסעדנים

    הטעות הכי גדולה של אנשים שנכנסים לתחום המסעדנות, היא חוסר היערכות מראש.

    אנשים לא מעלים על דעתם כמה התחום הזה מורכב ולא לוקחים בחשבון את רמת הסיכון הגבוהה שיש בפתיחת מסעדה וזאת על אף הנתונים המדאיגים על התחום. אולם מה שאף אחד לא מספר לכם, זה על ההבדל בין בעלי מסעדות שמגיעים אחרי ש "הכינו שיעורי בית" ונערכו מראש על-ידי בניית תכנית עסקית מפורטת, לבין אלו שפותחים מסעדה מבלי להכין אסטרטגיה שתכוון אותם להתכונן מראש לאתגרים הכלכליים והפיזיים הכרוכים בתפעול בית אוכל.

    רוב המסעדות שנסגרות, פשוט לא התנהלו נכון וחבל.

    כדי להכין תכנית עסקית מסודרת, יש צורך לפנות למומחים בתחום ולא להתפשר.

    זוהי ההשקעה הראשונה שלכם בתחום והיא גם מה שיכול להציל את המסעדה שלכם מלהיסגר תוך שנה, שנתיים או בכלל.

    רצוי לפנות לחברה אמינה ומוכרת, בעלת ניסיון בבניית תכניות עסקיות למסעדות וכזו המסוגלת להוכיח את עצמה באמצעות תוצאות חיוביות מהשטח וממליצים מרוצים.

    Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

    054-7191999

    18:00 - 9:00

    ילדי טהרן 8 ראשון לציון

    ראשון לציון

    שעות פעילות:
    א'-ה': 09:00-18:00

    info@assist-team.co.il

    כתבו לנו

     כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

    לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

    צור קשר