fbpx

מהי המטרה והחשיבות של תכנית עסקית לעסק חדש?

הכלי החשוב ביותר העומד לעזרתו של היזם בהקמה של עסק חדש הינו תכנית עסקית ,מטרת תכנית עסקית לעסק חדש להתוות לבעל העסק את הקווים המנחים בשלבי ההקמה והתפעול השותף עוד טרם ההשקעה הכספית שעל היזם להשקיע.

על התכנית להציג ליזם באופן ברור ומפורט את הצעדים שעליו לנקוט המודלים הכלכליים המתאימים לעסק ולהציב יעדים ראליים להשגה בעת חדירת המיזם לשוק. ישנם מקרים רבים שהיזם נדרש לתכנית עסקית על מנת לגייס מקורות מימון ,כמו בנק או קרן בערבות מדינה .

הבהרת הכיוון

המטרה העיקרית של תכנית עסקית הינה להגדיר מהי מטרת העסק או מה הוא מיועד להיות בהמשך. הבהרת המטרה והכיוון של העסק שלך, מאפשרת לך להבין מה נדרש לעשות כדי להוביל את העסק קדימה. הבהרת המטרה והכיוון יכולה לכלול תיאור קצר של העסק שלך והמוצרים או השירותים שלו, או שזה יכול להיות תיאור מדויק של קו המוצרים או השירותים שהעסק שלך מציע וגם תיאור מפורט של הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

הגדרת החזון עתידי

טבעם של עסקים לצמח, להתפתח ולעיתים אפילו להשתנות עם הזמן, לכן ככל שמגדירים מוקדם יותר את ציפיות הצמיחה העתידית של העסק שלך והיא מוטמעת בתוך התכנית העסקית, כך התכנית תוכל להיות יעילה יותר עבורך ולשמש אותך לתכנן לקראת מצבים כגון שינויים בשוק בו העסק שלך פועל, ככל שהעסק שלך יצמח. אמנם הבהרת הכיוון אליו ברצונך לקחת את העסק שלך, במסגרת התכנית העסקית, מאפשרת לך לדעת מה נקודת ההתחלה שלך, חזון עתידי מאפשר לך להציב יעדים ומטרות להשגה.

השגת מימון

בעולם המנהל העסקי, אחת מאבני היסוד להצלחת עסק קטן מתחילה כבר בתכנית העסקית כלומר כבר בשלב תכנון עסק. אחת המטרות המרכזיות של תכנית עסקית מקיפה וטובה היא היכולת שלה לשקף האם וכיצד בכוחו של העסק שלך לייצר רווח. מה זה אומר ? זה אומר שעל התכנית להציג סטטיסטיקות, עובדות, נתונים מספריים לצד כתיבת תוכניות מפורטות של העסק. ככל שתכנית עסקית תהיה טובה יותר, מקיפה יותר ובעיקר כתובה ומוכנת בצורה מקצועית יותר, כך סיכוייך למשך ולעניין משקיעים לפתוח עסק חדש משלך שלך יספקו לך את המימון הנדרש על מנת לצאת לדרך.

גיוס צוות

ניתן לתכנן ולבנות תכנית עסקית גם ככלי מכירתי שמטרתו בין השאר גם לעניין ולמשוך שותפים, לסגור עם ספקים וגם לעניין מנהלים אל העסק החדש שלך. תכנית עסקית מקצועית ומקיפה יכולה גם לשמש כאמצעי שכנוע נפלא להצטרף לצוות הניהולי של העסק החדש שלך, בין אם מדובר בגיוס מועמדים פוטנציאליים לתפקידי ניהול או שותפים פוטנציאליים.

ניהול עסק

תכנית עסקית הבנויה וכתובה בצורה מקצועית, מייצגת בתוכה גם את המבנה הארגוני של העסק שלך, לרבות שמות ותפקידים של המנהלים ובעלי התפקידים השונים ומהות התפקיד שלהם. התכנית גם משמשת ככלי ניהולי בו ניתן להשתמש באופן קבוע כדי לוודא שהעסק אכן מתקדם ב'מסלול' שתוכנן עבורו ושהעסק שלך אכן עומד במטרות שנקבעו עבורו , ביעדי המכירות ובאבני דרך התפעוליים.

ייעוץ עסקי

ליווי עסקים

הקמת עסק חדש

גיוס מימון לעסקים

ייעוץ עסקי

ליווי עסקים

הקמת עסק חדש

גיוס מימון לעסקים

ייעוץ עסקי

ליווי עסקים

הקמת עסק חדש

גיוס מימון לעסקים

03-9467373

17:00 – 9:00

דרך מנחם בגין 144

תל-אביב

שעות פעילות:
א'-ה': 10:00-19:00
ו': 10:00-12:00

info@gmail.com

כתבו לנו

03-9467373

17:00 – 9:00

פרופ' א.ד ברגמן

פארק המדע,רחובות

שעות פעילות:
א'-ה': 10:00-19:00
ו': 10:00-12:00

info@gmail.com

כתבו לנו

כל הזכויות שמורות ל Assist-Team | דרונט דיגיטל בניית אתרים

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות