fbpx

חשיבותה של בדיקת כדאיות כלכלית עבור עסק חדש

בכל שנה מנסים להקים עסק חדש קרוב ל-60,000 איש בישראל ,כל יזם משקיע מהונו העצמי עשרות עד מאות אלפי ₪ מתוך כוונה להקים עסק חדש ומשגשג, אולם הסטטיסטיקה מראה שרובם נידונים לכישלון ולרוב בשל אי עריכת בדיקת כדאיות והערכת פוטנציאל עסקי טרם ההקמה והשקעה הראשונית בעסק החדש. אז אם גם אתם חולמים על עסק עצמאי בצורה נכונה ובטוחה צרו קשרצור קשר ויחד נצא לדרך

הקמה של עסק חדש אינה יכולה להסתמך על חזון או חלומות ,ישנה רמה גבוה של אי וודאות בהקמה של עסק חדש ולכן עריכה של בדיקות מקיפות מקטינה משמעותית את הסיכון בו נמצא היזם .

זו למעשה החשיבות המרכזית בעריכת בדיקת היתכנות או כדאיות כלכלית לעסק: הזדמנות לשאול שאלות ולקבל תשובות לסוגיות שיכולות לסייע לך להעריך את הפוטנציאל של העסק שלך, הקיים או העתידי ואת הסיכויים להצלחה או כישלון.

הגדרה

המונח כדאיות או היתכנות כלכלית, מתארים פעולה או מצב שיתכן, אפשרי או סביר להניח, שיתרחשו או יושגו. בדיקת התכנות/כדאיות, הינה מכלול הפעולות שינקטו והשאלות שיועלו על מנת לקבע האם רעיון, מחשבה או תכנית עתידה להצליח. בדיקת התכנות מקצועית ואפקטיבית יכולה להנחות אותך האם עלייך להמשיך קדימה עם הרעיון שלך, להמשיך לעבוד עליו ולזקק אותו או האם לעצור, למחוק הכול ולחזור אל 'שולחן העבודה' לשם חשיבה מחדש.

מיקוד

בדיקת כדאיות/התכנות כלכלית הינה ממוקדת וספציפיות. היא מתחילה בשאלה אחת: האם הרעיון, האירוע או הפעולה הינה פתרון מעשי ? ובכך מחייבת אותך להתמקד אך ורק בשאלה זו, לא בשום דבר אחר וגם מחייבת אותך לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר על מנת לבחון תוצאות אפשריות.

בדיקת כדאיות כלכלית אינה כמו תכנית עסקית. בדיקת היתכנות הינו כלי מחקרי אשר תוצאותיו עלולות לחייב אותך לוותר על הרעיון שלך, בעוד שתכנית עסקית הינה הנעה לפעולה. למעשה, בדיקת התכנות מקצועית וטובה הינו צעד מקדים היכול לשמש אותך מאוחר יותר ליצירת התכנית העסקית.

התמונה הגדולה

לבדיקת התכנות כלכלית, ישנה חשיבות גדולה מאד בתהליך הקמת עסק חדש או ייעול עסק קיים, כי היא מחייבת אותך להסתכל קודם כל על המקרו – על התמונה הגדולה ואז לרדת למיקרו, לפרטים הקטנים. בדרך זו, נדרשות בדרך כלל שאלת 'התנעה' אחת או שתיים אשר יובילו אותך לסדרה של שאלות נוספות, מפורטות יותר, אשר לאט לאט ימקדו את תהליך  הבדיקה, ככל שתתקרב יותר למציאת התשובה האולטימטיבית. לדוגמא : שאלה כגון האם או מי יקנה את המוצר החדש והמשופר שלי והאם זה יניב לי רווח,  יוביל לשאלות נוספות אשר יחייבו אותך לקחת בחשבון את הצרכים של הלקוח שלך ואת נושא המתחרים הפוטנציאלים שלך ולזהות סיכונים אפשריים שעלולים לצוץ לאורך הדרך. עלייך גם לתאר את המוצר שלך ואת התועלות שבו, להגדיר את שוק/קהל היעד שלך ולחשב עלויות לרבות נקודות איזון ורווחים.

פתרונות חלופיים

בדיקת כדאיות כלכלית, העשויה באופן מעמיק ומקצועי, מעניקה לך את האפשרות 'לעשות את זה נכון' לפני שנכנסים להתחייבויות של זמן, כסף ומשאבים עסקיים נוספים, ברעיון שיתכן ובסוף 'לא יחזיק מים' באופן שבו תכננת את זה מלכתחילה. הבדיקה תחייב אותך להשקיע ככל שנדרש בתיקון טעויות ובהסרת מגבלות ולבסוף פשוט לנסות שוב. בכוחה של בדיקת התכנות כלכלית מדוקדקת, גם להאיר את עינייך לאפשרויות, הזדמנויות ופתרונות נוספים, אשר יתכן שללא הבדיקה הזו, לא היית רואה אותם או נתקל בהם.

אין תשובות נכונות או שגויות לשאלות שתציג, אך לעיתים דווקא תשובה שיתכן שאינך רוצה לשמע, מעוניין בה או מצפה לה, עלולה להניב מסלול רווח חדש עבור העסק שלך.

ייעוץ עסקי

ליווי עסקים

הקמת עסק חדש

גיוס מימון לעסקים

ייעוץ עסקי

ליווי עסקים

הקמת עסק חדש

גיוס מימון לעסקים

ייעוץ עסקי

ליווי עסקים

הקמת עסק חדש

גיוס מימון לעסקים

03-9467373

17:00 – 9:00

דרך מנחם בגין 144

תל-אביב

שעות פעילות:
א'-ה': 10:00-19:00
ו': 10:00-12:00

info@gmail.com

כתבו לנו

03-9467373

17:00 – 9:00

פרופ' א.ד ברגמן

פארק המדע,רחובות

שעות פעילות:
א'-ה': 10:00-19:00
ו': 10:00-12:00

info@gmail.com

כתבו לנו

כל הזכויות שמורות ל Assist-Team | דרונט דיגיטל בניית אתרים

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות