fbpx

שיווק במדיה חברתית

המדיה החברתית הפכה לאחד מאפיקי התקשורת המשמעותיים ביותר של ימינו. נדיר למצוא ‏אנשים שאינם משתמשים באופן קבוע ברשתות החברתיות (בעיקר לינקדין, יוטיוב ופייסבוק, אבל ‏גם אינסטגרם ואחרות), לא פחות ממה שנדיר למצוא ארגונים או עסקים שאינם מטפחים דף ‏עסקי אחד לפחות בפייסבוק. העיקרון העומד מאחורי שיווק במדיה חברתית הוא פשוט מאד – ‏אם קהל היעד שלך שם, גם אתה חייב להפגין שם נוכחות! אבל, עניין הפגנת הנוכחות מתחיל ‏להסתבך, כשהשאלה הנשאלת היא איזה סוג של הפגנת נוכחות דרוש לעסק שלכם. כאן, מדובר ‏באינספור אופציות, שהולכות וגדלות מידי יום ביומו, כאמור, בשל הפופולריות הרבה לה זוכות ‏המדיות החברתיות.‏

אז איך אתם משווקים במדיה חברתית?

בואו נתחיל מהשורה התחתונה – מטרתו של כל עסק היא הרחבת מעגל הלקוחות שלו, העברת ‏מסרים שיווקיים ויצירת ערוץ תקשורת פתוח ונגיש בין לקוחות (קיימים ופוטנציאליים) לבין בית ‏העסק. עכשיו, כשהמטרה הזו לנגד עינינו, קל לנו יוצר להבחין (ולאבחן) בשימוש שאותו עושים ‏גופים מסחריים שונים במדיות החברתיות. השיווק בפלטפורמות הללו, לעיתים, נעשה באופן גלוי ‏ושקוף לגמרי ללקוחות (כדוגמת פתיחת פרופיל עסקי ודף או קבוצה רשמיים בפייסבוק, ותוכן ‏מקודם ממומן (בפייסבוק, בגוגל ואיפה לא) ואף קידום בתשלום, אולם, במקרים אחרים, הוא ‏ייעשה באופן סמוי באמצעות פתיחת פרופילים פיקטיביים(שיוצרים באזזז מלאכותי או כותבים ‏ביקורות תומכות וחיוביות). כמו כן, את השיווק במדיה החברתית נהוג למנף על ידי חבירה ‏ושיתוף פעולה עם המשתמשים אשר נחשבים למובילי דעת הקהל בפלטפורמה הספציפית, ‏לצורך קבלת חשיפה למספר הגדול של חברים ועוקבים שאותן "אושיות רשת" מתחזקות.‏

שיווק ויראלי – זה אמנם נשמע כמו מחלה, אבל לא…

שיווק במדיה חברתית עושה, לא אחת, שימוש בשיווק הוויראלי – גיבוש יצירת מסר שיווקי ‏מסוים, אשר בשל העניין שהוא מעורר, הוא מתפשט כשריפה בשדה קוצים ומועבר במהירות ‏רבה מגולש אחד לגולש אחר בפלטפורמה הספציפית. אופני השיווק במדיות החברתיות עשויים ‏לכלול את יצירת דף שמהווה כמוקד העניין של גולשים מסוימים, העלאת קבצי מדיה כלשהם ‏‏(כסרטונים ביוטיוב, למשל), הפצת שמועות מעוררות סקרנות, ארגון תחרות נושאת פרסים ‏‏(זהירות, תשתדלו שלא לדרוך לפייסבוק על הזנב, וקראו את התקנון שלה לפני כן היטב – מומלץ ‏תמיד) או יוזמה של טרנד שמשרת את המטרות העסקיות.‏

שיווק ממומן או שיווק לא ממומן (אורגני)?

בנוסף לעניין של טעם והעדפה, לדילמה הזו קיים גם אספקט נוסף, פרקטי יותר – יעילותם של שני ‏אפיקי הפרסום הללו. יעילות זו משתנה מיום ליום ממש, וכיום, כבר ניתן לומר באופן וודאי למדי, ‏כי מרבית הגולשים כבר מסוגלים להבחין בין שני סוגי השיווק הללו, ולרוב, אינם נופלים בפח ‏השיווקי המוכר של השיווק הממומן, אלא מעדיפים את הפרסום המגיע כתוצאה מהתוצאות ‏האורגניות SEO, שנתפשות כאובייקטיביות יותר.‏

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר