fbpx

הגדלת מכירות לעסקים

באופן הטבעי וההגיוני ביותר, עסקים זקוקים למכירות על מנת לייצר הכנסות (ומהן – רווחים), אשר תשמשנה הדלק המניע את המשך פעילותם. לכן, ניתן לומר בוודאות רבה למדי, כי השאלה "כיצד להגדיל את היקף המכירות של העסק?" נמצא בראש מעייניו של כל בעל עסק או מנהל, וככל שהעסק קטן או צעיר יותר, התשובה לשאלה מאתגרת יותר.

לנוחותכם, ריכזנו עבורכם כאן מספר נקודות, אשר, לדעתנו המקצועית, עשויות לסייע לכם בהגדלת המכירות של העסק שלכם.

הקפידו על תמחור נכון

עסקים רבים טועים בתמחור מוצריהם – בין אם כתוצאה מחישוב שגוי של עלויות הייצור או העלויות הנלוות ובין אם בשל הניסיון ליישר קו ולהתאים את רמת מחיריהם לרמת מחיר המתחרים שלהם בתחום.

זה, אולי, עשוי להישמע להם מוזר למדי, שעסק יצרני מתקשה בחישוב מדויק של עלויות ייצור, אולם, הדבר אינו פשוט כלל ועיקר, במיוחד מכיוון שכאן, עלולים להיכנס לסיפור חוסר הניסיון של החברה בתחום וגם העלויות המשתנות. בפועל, מה שקורה, הוא שכשמתגלה התמחור השגוי, מועלה מחיר המוצר ללקוח (ובחלק מהמקרים – באופן משמעותי).

"קפיצה" כזו במחיר פוגעת במכירות. מהצד השני, קיימים המתחרים ומחיריהם, אשר בחלק מהמקרים, גורמים לעסק לנטייה להוריד את מחירי המוצרים, לעיתים גם על חשבון הרווח, רק כדי לספק מענה משלהם בתחרות הקיימת.

הציבו לעסק שלכם יעדים רשמיים

כאשר עסק מכל תחום עיסוק מעוניין להגדיל את היקף מכירותיו, בשלב הראשון, עליו להגדיר את הגדלת המכירות כמטרה עסקית. קביעת המשימה כמטרה כללית בלבד, לא תספק את הצורך שלכם במטרה ברת מדידה.

כאן, בעת הגדרת המטרה, חשוב להגדיר יעדים ריאליים וברי השגה, מאחר ומטרה לא ריאלית (למשל, יעדי מכירות מופרכים וגבוהים מידי) עלולה לפגום במוטיבציה של אנשי המכירות ואף לייאש אותם בטרם התחילו בהשגת היעד.

מטרה ריאלית המוגדרת היטב, לעומת זאת, מציבה לעסק רף, שאליו, באמצעות הכוונה, כלים נכונים ותוכנית עבודה סדורה, ניתן להגיע.

השקיעו משאבים באימון ובהדרכת צוות המכירות

אמנם, כל בעל עסק היה רוצה איש מכירות שמגיע כשהוא יודע הכל, אולם גם כאשר מדובר באיש מכירות מנוסה בתחום, חלק חשוב ביצירת הלויאליות של איש מכירות לעסק, מתפתח בעת האימון וההדרכה. לכן, גם כאשר אתם מעסיקים אנשי מכירות מנוסים, אל תוותרו על ההדרכה שתהפוך אותם לחלק מצוות המכירות של העסק שלכם.

אימון והדרכה אפילו חשובים יותר כאשר המדובר באנשי מכירות פחות מנוסים, או כאלה שכלל אינם מנוסים. אולם, להדרכה הזו, כפי שכבר ניתן להבין, ישנן סיבות נוספות, ולא רק ההדרכה-עצמה. היא יוצרת קשרים חברתיים בין אנשי המכירות, מייצרת לויאליות בין אנשי המכירות לבין העסק וגם בינם לבין עצמם.

אמנם, זה נשמע לא שייך ישירות להגדלת מכירות לעסקים, אבל צוות מכירות מגובש, מיומן ולויאלי, הוא זה שעשוי להביא את העסק שלכם רחוק!

אתם צריכים להגדיל את מספר הלקוחות או להגדיל את המכירות פר לקוח?

האם תגדילו את נפח הכנסות העסק על ידי הגדלת מספר הלקוחות של העסק, או שאולי, משתלם לכם יותר להגדיל את נפח הרכישה של כל אחד מהלקוחות הקיימים? ברור כי ניתן, במקביל, לפעול בשתי הדרכים, אולם, בפועל, המדובר באפיקי פעולה שונים אשר דורשים אסטרטגיות שונות.

במקרים רבים, הגדלת נפח המכירות ללקוחות העסק הוותיקים עשויה להשיג תוצאות טובות ומהירות יותר מהשגתם של לקוחות חדשים. אולם, לפעמים דרך פעולה זו עשויה לדרוש מהעסק הכנסת מוצרים או שילוב שירותים חדשים אשר עשויים לעניין את אותם הלקוחות הקיימים, וכתוצאה מכך, גם להכניס אותו להוצאות, שלא תמיד מתאימות לו באותה נקודת הזמן.

Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר