שיווק במדיה חברתית
המדיה החברתית הפכה לאחד מאפיקי התקשורת המשמעותיים ביותר של ימינו. נדיר למצוא אנשים שאינם משתמשים באופן קבוע ברשתות החברתיות (בעיקר לינקדין, יוטיוב ופייסבוק, אבל גם אינסטגרם ואחרות), לא פחות ממה שנדיר למצוא ארגונים או עסקים שאינם מטפחים דף עסקי אחד לפחות בפייסבוק. העיקרון העומד מאחורי שיווק במדיה חברתית הוא פשוט מאד – אם קהל היעד שלך שם, גם אתה חייב להפגין שם נוכחות! אבל, עניין הפגנת הנוכחות מתחיל להסתבך, כשהשאלה הנשאלת היא איזה סוג של הפגנת נוכחות דרוש לעסק שלכם. כאן, מדובר באינספור אופציות, שהולכות וגדלות מידי יום ביומו, כאמור, בשל הפופולריות הרבה לה זוכות המדיות החברתיות.
אז איך אתם משווקים במדיה חברתית?
בואו נתחיל מהשורה התחתונה – מטרתו של כל עסק היא הרחבת מעגל הלקוחות שלו, העברת מסרים שיווקיים ויצירת ערוץ תקשורת פתוח ונגיש בין לקוחות (קיימים ופוטנציאליים) לבין בית העסק. עכשיו, כשהמטרה הזו לנגד עינינו, קל לנו יוצר להבחין (ולאבחן) בשימוש שאותו עושים גופים מסחריים שונים במדיות החברתיות. השיווק בפלטפורמות הללו, לעיתים, נעשה באופן גלוי ושקוף לגמרי ללקוחות (כדוגמת פתיחת פרופיל עסקי ודף או קבוצה רשמיים בפייסבוק, ותוכן מקודם ממומן (בפייסבוק, בגוגל ואיפה לא) ואף קידום בתשלום, אולם, במקרים אחרים, הוא ייעשה באופן סמוי באמצעות פתיחת פרופילים פיקטיביים(שיוצרים באזזז מלאכותי או כותבים ביקורות תומכות וחיוביות). כמו כן, את השיווק במדיה החברתית נהוג למנף על ידי חבירה ושיתוף פעולה עם המשתמשים אשר נחשבים למובילי דעת הקהל בפלטפורמה הספציפית, לצורך קבלת חשיפה למספר הגדול של חברים ועוקבים שאותן "אושיות רשת" מתחזקות.
שיווק ויראלי – זה אמנם נשמע כמו מחלה, אבל לא…
שיווק במדיה חברתית עושה, לא אחת, שימוש בשיווק הוויראלי – גיבוש יצירת מסר שיווקי מסוים, אשר בשל העניין שהוא מעורר, הוא מתפשט כשריפה בשדה קוצים ומועבר במהירות רבה מגולש אחד לגולש אחר בפלטפורמה הספציפית. אופני השיווק במדיות החברתיות עשויים לכלול את יצירת דף שמהווה כמוקד העניין של גולשים מסוימים, העלאת קבצי מדיה כלשהם (כסרטונים ביוטיוב, למשל), הפצת שמועות מעוררות סקרנות, ארגון תחרות נושאת פרסים (זהירות, תשתדלו שלא לדרוך לפייסבוק על הזנב, וקראו את התקנון שלה לפני כן היטב – מומלץ תמיד) או יוזמה של טרנד שמשרת את המטרות העסקיות.
שיווק ממומן או שיווק לא ממומן (אורגני)?
בנוסף לעניין של טעם והעדפה, לדילמה הזו קיים גם אספקט נוסף, פרקטי יותר – יעילותם של שני אפיקי הפרסום הללו. יעילות זו משתנה מיום ליום ממש, וכיום, כבר ניתן לומר באופן וודאי למדי, כי מרבית הגולשים כבר מסוגלים להבחין בין שני סוגי השיווק הללו, ולרוב, אינם נופלים בפח השיווקי המוכר של השיווק הממומן, אלא מעדיפים את הפרסום המגיע כתוצאה מהתוצאות האורגניות SEO, שנתפשות כאובייקטיביות יותר.
Assist-Team הדרך הנכונה לבדיקת השקעה
כתיבת תוכנית עסקית
תוכנית עסקית לסטארט-אפ
תוכנית עסקית לעסק חדש
בדיקת כדאיות לעסק חדש
054-7191999
18:00 - 9:00
ילדי טהרן 8 ראשון לציון
שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00
info@assist-team.co.il
כתבו לנו
054-7191999
18:00 - 9:00
ילדי טהרן 8 ראשון לציון
ראשון לציון
שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00
info@assist-team.co.il
כתבו לנו
כל הזכויות שמורות © 2017 Assist-Team
לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות