בחרו עמוד

מצגת משקיעים

יש לך רעיון מעולה, צוות שמהווה גב חזק וגם, אולי, אפילו רמה מסוימת של המוצר הראשוני. ‏כאן, בנקודה הזו, אתה גם כבר יודע, שמבחינה פיננסית, אתה לא יכול להרים את העסק הזה ‏לבד, ואין ברירה, צריך להתחיל למכור את ה”חלום” שלך למשקיעים הפוטנציאליים. אז לאן ‏ממשיכים מכאן?‏ איך בנויה מצגת משקיעים ולאן כשאי לפנות על מנת לגייס מימון לסטארט-אפ שלך עם צוות מקצועי אשר ליווה יזמים בשלבי גיוס שונים ובעזרת מצגת משקיעים איכותית.

הדסטארט? משקיעים?‏

כיום, גיוס המימון נחשב כמעט לשלב הכרחי בכל סטארט-אפ מתחיל שיוצא לדרכו. אם מדובר ‏בסכומים קטנים, יחסית (או במימון שאין לך בעיה לפצל אותו למיליון תרומות קטנות), מיזמים ‏כמו הדסטארט ואחרים יעמדו לרשותך. אבל אם אתה הולך על הכסף הגדול יותר, זה הזמן ללכת ‏בעקבות הכסף ולהגיע אל המשקיעים הכבדים והרציניים יותר, אלה שאותם אתה צריך להרשים ‏באמת כדי שישתכנעו להשקיע בסטארט-אפ שלך. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא ‏באמצעות מצגת משקיעים.‏

איך בנויה מצגת משקיעים?‏

היות ואין כללים נוקשים לנושא, וגם מאחר והמדובר בהעדפות אישיות, יש ברשת בערך מיליון ‏וחצי פורמטים אפשריים למה שמכונה מצגת משקיעים. ריכזנו לך כאן, מניסיוננו, את הפורמט ‏שלדעתנו עובד בדרך הטובה ביותר. אבל, שוב, כאמור, אין חוקים ואין כללים, אז תוכל לבנות ‏מצגת משקיעים כזו על בסיס הפורמט שלנו, ומכאן, להתחיל לשחק איתה ועם המבנה שלה, עד ‏שתגיע לתוצאה שתרגיש שעובדת הכי טוב עבורך.‏

השקף הראשון במצגת משקיעים- הפתיחה

הסמול-טוק עוד לא גווע בחדר, המשקיעים עוד לא מרוכזים לגמרי במצגת ובך, וסביר להניח, ‏שבשלב הזה, הם עדיין לא יודעים מה שמך ומה שם החברה שלך. זה הזמן להיכרות.‏
דאג ששמך, שם החברה והלוגו שלה יופיעו בצורה ברורה בשקף הזה. אם שם החברה כולל ר”ת ‏שיוצרים צירוף אותיות, הסבר את השם בכמה מילים, לא יותר מזה. זה לא הזמן לגלוש להסברים ‏ארוכים ומייגעים!‏

השקף השני – הצוות

משקיעים מחפשים צוות מייסדים אמין וטוב, זה ידוע. בשקף הזה אתה מספק להם את מבוקשם. ‏שם, תפקיד בחברה ומשפט או שניים מתומצתים יספיקו. הערה קטנה – אם יש בצוות כוכבים ‏בולטים (למשל, מישהו שעשה את התואר הראשון שלו בגיל 10), מקם את השקף בהתחלה, ‏בשביל הרושם. אם לא – אתה יכול למקם אותו גם לקראת סוף המצגת, בתקווה, שעד אז ‏המשקיעים יהיו כל כך מאוהבים ברעיון, שלא ישנה להם בכלל גם אם במקום תמונות אנשי הצוות ‏יהיו תמונות של הפאוור ריינג’רס ‏.‏

שקף שלישי – הבעיות ופתרונן

כל מוצר, שירות או מיזם מגיעים לפתור בעיה או דילמה ספציפית. כשתגיע למשקיעים, בתור ‏השאלה הראשונה, הם, סביר להניח, ישאלו אותך – “בשביל מה צריך אתכם?”. בשקף הזה, ‏אתה עונה להם על השאלה, ויותר מכך – היות וסביר למדי להניח שלא המצאת שום גלגל, תוכל ‏להרחיב את השקף הזה לשקף או שניים נוספים – פתרונות אחרים שקיימים בתחום. ואז – הסדר ‏יהיה – הצגת הבעיה, פתרונות של אחרים, והפתרון שלך.‏

השקף הרביעי – קהל היעד ‏

השקף הזה יעסוק בשאלה למי מתאים המוצר או השירות שאתה מציע. כמובן שכאן צריך ‏להתמקד בקהל מטרה ייחודי ומחודד ככל האפשר.‏

השקף החמישי – הצגת המוצר

שלב וידאו של המוצר או השירות או צילומי מסך אם המדובר באפליקציה או בתוכנה. יש צורך ‏להראות את המוצר או השירות כשהוא בשלמותו, כי אתה מוכר למשקיעים חלום שאותו יהיה ניתן ‏לממש בעזרת הכסף שלהם.‏

השקף השישי – ההצלחות של המתחרים

לכאורה, מדובר בסוג של ירייה ברגל – אם המתחרים כל כך מצליחים, למה שהמשקיעים ישקיעו ‏דווקא בך? בשביל לדבר על היתרונות שלך על פניהם, חכה לשקף הבא. בשקף הזה אנחנו ‏‏”מבשלים” את המשקיעים ומדליקים אותם על התחום. המוווון כסף זורם בו, אז למה שהם לא ‏ישקיעו בך וייקחו חלק בחגיגה?‏

השקף השביעי – היתרון היחסי של המוצר או השירות שלך

בשקף הקודם דיברנו על כמה כסף המתחרים עושים, כאן, אנחנו טיפה “מלכלכים” עליהם, כי ‏בשקף הזה, תציג בעיות ונק’ תורפה שקיימות אצל המתחרים ולא קיימות אצלך.‏

השקף השמיני – המודל העסקי

מודל עסקי טוב יציג את הלקוח המיידי, את מודל התמחור, את מקור ההכנסות, ואת שוויו של ‏לקוח (‏CLTV‏). בשקף הזה תסביר את הצורה שבה יכניס המוצר או השירות כסף מהלקוח. ‏למשל, תשלום חד פעמי של ‏X‏ או מנוי חודשי של ‏Y‏ וכן הלאה.‏

השקף התשיעי – נתונים ומספרים

מן הסתם, משקיעים רוצים לראות את מספרים ועדיף שהם יהיו מסודרים בגרפים, אז, זה ‏המקום לפרוש את כל התחזיות שלך.‏

השקף העשירי – תוכנית העבודה

לוחות זמנים, אבני דרך, קו זמן עם יעדים – תחשוב כמה שיותר רחוק, תעזור למשקיעים לרצות ‏להיות חלק מהעתיד של החברה!‏

השקף האחרון במצגת משקיעים – התכל’ס – מה אתה צריך/רוצה כדי להגשים את כל זה

פה, זה השלב שרוב היזמים נופלים, כי הם הצליחו להלהיב את המשקיעים, אבל, בשורה ‏התחתונה, הם לא מסוגלים לומר – אני צריך ‏X‏ כסף! אל תיפול גם אתה בפח הזה!‏

לגיוס משקיעים דרושים מומחים

זוהי כנראה תהיה אחת הפגישות המשמעותיות ביותר שייצא לך לקיים בחייך.

זוהי ההזדמנות שלך לגייס את ההון הנדרש כדי להפוך רעיון ערטילאי לטכנולוגיה פורצת דרך שתשנה את העולם.

לכן, חשוב שיעמדו לצידך אנשי מקצוע בעלי ניסיון שיעזרו לך להכין מצגת תמציתית, מושכת ומשכנעת.

צוות Assist-team מגיע כולו מרקע רב שנים של עבודה עם חברות סטארט-אפ מובילות.

במשך השנים רכשנו ידע רב בעבודה מול משקיעים פוטנציאליים ולמדנו את הדרכים היעילות ביותר אל ליבם ואל כיסם.

אנו מזמינים אותך לצאת איתנו לדרך משותפת שתפתח את החברה שלך אל המשקיעים שירימו אותה הלאה. לפרטים נוספים, אנו ממתינים לפנייתך.

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר