מימון דרך משקיעים פרטיים

כשסטארט-אפ מנסה לגייס מימון דרך משקיעים פרטיים יהיה עליו לנסות לשכנע את המשקיעים הפוטנציאליים שלו ‏בכדאיותה של ההשקעה ובתועלת שטמונה בה. הוא יעשה זאת באמצעות מצגות משקיעים, ‏תכנית עסקית מפורטת ועוד, הכל, על מנת להוכיח כי למוצר ישנו עתיד ושהוא, קרוב לוודאי, ‏יתפוס מקום מעולה בשוק פרק זמן קצר לאחר החדרתו לשם. בכדי לגייס את ההשקעה הנדרשת ‏במוצר, על היזמים יהיה להציג תוכנית, שעל פיה יוכלו המשקיעים לאמוד את היתכנותה הכלכלית ‏של ההשקעה ואת סיכויו של המוצר להחזיר את ההשקעה בו בתוך פרק הזמן המשוער. עד כאן, ‏הכל בסדר, והגיוני אפילו…‏

הבעיה הגדולה בגיוס דרך משקיעים פרטיים

הבעיה הגדולה היא, כי התקשורת עם המשקיעים הפרטיים משולה לריקוד מסובך למדי, ‏שאליו נלווים המון כללים שאינם כתובים באף מקום, ולרוב, היזמים מגלים שמדובר בביג ‏No-‎No‏, רק לאחר ששברו את אחד מהם. התוצאה הבלתי נמנעת, היא, כמובן, החמצת ההזדמנות ‏‏(במקרה הטוב) ונזק תדמיתי (במקרים הגרועים יותר).‏
בואו נתחיל מההתחלה…‏

מי הם המשקיעים הפרטיים (‏Angels‏)?‏

ישנם כיום בישראל לא מעט בעלי הון שמחפשים הזדמנות להשקעה וכרגע, הם רק ממתינים ‏למיזם הנכון, זה שידליק אותם. מעבר לדרך קשריכם האישיים, תוכלו להגיע לאותם המשקיעים ‏דרך אפיקים שונים כמו לינקדין, רשימות ברשת, מתווכי-משקיעים וכן הלאה. על מנת שלא לבזבז ‏זמן בעת גיוס מימון למיזם, רצוי מאד לחקור מעט על המשקיע טרם הפניה אליו ולנסות להבין מה ‏הם סכומי ההשקעה שהוא בדרך כלל משקיע, וזאת, בכדי לבחון את התאמת הסכום שאותו אתם ‏מבקשים לצורך המימון למשקיע הספציפי.‏

מה חשוב למשקיע פרטי? העומדים מאחורי היוזמה?

גם אם המדובר בצוות, עבור משקיעים, סטארט אפ מתמקד באדם אחד (או שניים, ותכף נרחיב), ‏שהוא בעל יכולות הנהגה ואינטליגנטי. במקרים מסוימים, עשויים להיות שני “ראשים”, אבל אז, ‏נדרשת מהם חלוקה ברורה לתחומי האחריות. מעבר לכך, צוות בעל מוטיבציה גבוהה הממוקד ‏מטרה ירשים את מרבית המשקיעים הפרטיים, וייבחן על פי מספר קריטריונים כמוטיבציה, ניסיון ‏והישגי העבר.‏ ניתן לומר שאחת מדרכי קבלת ההחלטה של משקיעים פרטיים היא היזמים עצמם, וזה די מובן, למי אני נותן את כספי ואיך הוא מתנהל יעמוד לנגד עיניו בעת קבלת ההחלטה האם להשקיע בך.

המודל העסקי של הסטארט אפ

כידוע, המודל העסקי מיושם על ידי חברות ועסקים כדי לייצר הכנסות ורווחים מפעילותו העסקית ‏של הסטרט-אפ. מודל כזה יכלול את כל הרכיבים וכל הפונקציות של הסטרט-אפ, כמו גם את ‏ההכנסות שמייצר הסטרט-אפ וההוצאות שכרוכות ביישומו של המודל. ברור כי על מנת להרשים ‏משקיע יש לגבש את המודל העסקי המפורט והמוצק שעליו עתידה להתבסס התוכנית העסקית ‏שלכם.‏

גודל השוק ופוטנציאל המכירות בתכנית העסקית

למשקיע הפרטי חשוב כי המוצר יתברג למקום טוב בשוק פרק זמן קצר לאחר חדירתו לשם, גם ‏כאשר המדובר בשוק המוגדר כמצומצם, יחסית לתחומים אחרים. משקיע כזה ירצה לקבל לידיו ‏את מחקר השוק אשר מציג את סביבתו העסקית של המוצר וגם את הפוטנציאל שגלום בשוק ‏הספציפי שבו מתפקד המוצר.‏ מאוד חשוב למשקיעים לראות כיצד אתה ,היזם גדל משנה לשנה ובכך גם מגדיל להם את הרווחים, אבל אסור לטעות, משקיעים פרטיים יודעים לחשב מהר מאוד את הנתונים אשר מציגים להם ובמידה וישנם נתונים לא מדויקים סביר להניח שהם יפסלו את כל המצגת והתכנית העסקית שהוגשה להם.

Assist-Team הדרך הנכונה להקמה של סטארטאפ חדש 

כתיבה של תוכנית עסקית אשר תלווה אותך החל מגיוס משקיעים עד הקמה נכונה ומהירה של סטארטאפ חדש 

054-7191999

18:00 - 9:00

דרך מנחם בגין 144

תל-אביב

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00
ו': 10:00-12:00

שדרות אריאל שרון 8

אור יהודה

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00
ו': 10:00-12:00

[email protected]

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר