בניית אסטרטגיה שיווקית

למרבית בעלי העסקים הקטנים ” בניית אסטרטגיה שיווקית” נשמע מונח גבוה ומתנשא, שאין להם שום ‏קשר איתו. הם בסך הכל רוצים למכור ולשרוד מספיק זמן בשוק… כך שמעט מאד בעלי עסקים ‏קטנים או עסקים ביתיים יודעים היום איפה יהיה העסק שלהם בעוד שנה, שנתיים או עשור. ‏אנחנו, אישית, מאד בעד לזרום, אבל לא כשמדובר בתחום העסקי. שם, חוסר באסטרטגיה ‏מגובשת הוא סוג של רולטה רוסית – או שזה יצליח או שזה לא יצליח. ומהסטטיסטיקה העצובה ‏של העסקים הקטנים שנסגרים בכל שנה, בהחלט ניתן להבין שהגישה הזו לא ממש מצליחה ‏לאפשר לעסקים לשרוד, שלא לדבר על להמריא ולהתפתח.‏

מהי אסטרטגיה שיווקית? מהי תוכנית שיווקית? מהם ההבדלים ביניהן?‏

באופן כללי, ניתן לומר כי בניית אסטרטגיה שיווקית מתארת את ה”תמונה הגדולה” של העסק שלכם, על ‏כל מה שהוא מציע, המסר השיווקי העיקרי שלו ואת מטרות קיומו העיקריות. תוכנית שיווקית, ‏לעומת זאת, מגדירה את האופנים שבהם יממש העסק את המטרות אותן מגדירה האסטרטגיה ‏השיווקית. רבים נוטים להתבלבל בין שני המונחים הנפוצים הללו, אז נרחיב עוד קצת על שניהם.‏
אסטרטגיה שיווקית, היא, למעשה, זו המכתיבה את התוכנית השיווקית, בעוד שתוכנית השיווקית ‏נוגעת לאמצעים השיווקיים השונים.‏
האסטרטגיה השיווקית של העסק מתייחסת לפרק זמן ארוך יותר מאשר תוכנית שיווקית זו או ‏אחרת, וזאת, מאחר שאסטרטגיה כוללת בתוכה קווים מנחים יסודיים ובסיסיים של עסק, והיא ‏אינה אמורה להשתנות באופן משמעותי, אלא רק להתעדכן מידי כמה זמן.‏

מהי תכנית שיווק?

תוכנית שיווקית הינה תוכנית ביצועית אשר מגדירה במדויק מטרות ויעדים ספציפיים ואף את ‏סדרי הפעולות בדרך להשגתם. היעדים עצמם, כאמור, מוגדרים לפי מטרות העסק העיקריות כפי ‏שהן מופיעות באסטרטגיית השיווק שלו.‏ לאחר שהגדרנו באסטרטגיית השיווק שלנו בדיוק את היעדים אותם אנו מעוניינים להשיג כעת נפרטי בצורה ברורה ככל הניתן כיצד נעשה זאת.

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק חדש

בטח כבר הבנתם, שבניית אסטרטגיה שיווקית היא לא משהו שניתן לשלוף אותו מהשרוול, ובטח לא ‏כשאתם נמצאים בתחילת דרככם העסקית ושרויים בתהליכי בניה של עסק חדש. אבל, למרות ‏זאת, ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות הנוגעות לבניית אסטרטגיה כזו.‏ אסטרטגיה שיווקית צריכה לצמוח מתוך הצעת הערך של עסק, אותו רכיב אסטרטגי המתמצת את ‏יתרונו של העסק ביחס למתחריו וגם את המסר השיווקי העיקרי שלו.‏ הדרך הנכונה בתהליך גיבוש הצעת הערך של העסק היא ההתמקדות ביתרון התחרותי שעומד ‏לצידו של העסק, ומשם, לתמצת את מסרי השיווק העיקריים.‏ איכותו של כל קמפיין, בדפוס או באינטרנט, תיבחן על פי מידת ההצלחה בה הוא מצליח להעביר ‏את המסרים העיקריים שבהצעת הערך.‏

אפקטיביות אסטרטגיית השיווק

כדי למקסם את אפקטיביות אסטרטגיית השיווק, ניתן לכלול בה מחקר שוק, שיסייע לזהות פלחי ‏יעד נוספים, או יעזור לדייק את קהל היעד הנוכחי אליו מכוון העסק כיום.‏ בשלב הסופי, תיקבע המטרה המרכזית באסטרטגיה השיווקית, זו אשר תכתיב בהמשך דרכו של ‏העסק יעדים ספציפיים לתוכניות השיווק שתחתיה.‏ בנוסף טובה ככל שתהיה תכנית השיווק שלנו יש צורך במדידה נכונה שלל אמצעי השיווק ובהתאם לתוצאות גם לנתב את משאבי השיווק לנתי שמגיב בצורה הטובה ביותר ומייצר לנו לידים או רכישות בהתאם לצורך.

Assist-Team הדרך הנכונה להקמה של סטארטאפ חדש 

כתיבה של תוכנית עסקית אשר תלווה אותך החל מגיוס משקיעים עד הקמה נכונה ומהירה של סטארטאפ חדש 

054-7191999

18:00 - 9:00

דרך מנחם בגין 144

תל-אביב

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00
ו': 10:00-12:00

שדרות אריאל שרון 8

אור יהודה

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00
ו': 10:00-12:00

[email protected]

כתבו לנו

 כל הזכויות שמורות © 2017  Assist-Team 

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות

צור קשר