fbpx

פיתוח מוצר חדש

פיתוח מוצר חדש הוא תהליך מרתק ומורכב מאוד, תהליך אשר  דורש יכולות מגוונות גם מצד היזם וגם מבחינת כלל התהליכים. על מנת להגיע ליעד המבוקש והוא מוצר חדש אשר חדר לשוק בפועל, ולא רק לעבור את התהליך עצמו. לאחר שפיתחנו לא מעט מוצרים חדשים ב-Assist-Team להלן הנה רשימת דרישות עיקריות לפיתוח מוצר חדש. אם זה לא ברור נשמח לעמוד לרשותכם לאורך כל התהליך על מנת לקצר זמנים ומשאבים, הרי אין חכם כבעל ניסיון…

 

מה זה פיתוח של מוצר חדש ?

בעידן הטכנולוגי וכמו כן המתקדם בו אנחנו חיים, פיתוח של מוצר חדש הוא משימה מרתקת ואתגרית.
הצלחה בתחום הפיתוח יכולה להבטיח לחברות כל שכן גם ליזמים פרטיים יתרון משמעותי וכמובן רווחים יוצאי דופן.
לדוגמה המפתחים של אפליקציית "וויז", או מכשיר רפואי בשם טייטו.
אם יש לכם רעיון פורץ דרך ואתם לקראת תהליך של פיתוח,
חשוב שתדעו שישנם שלבים מרכזיים בתהליך ועל מנת להגיע ליעד המבוקש חייבים לעבור אותם,
לא ניתן לקצר תהליכים כאשר באים לפתח מוצר.

מהם הדרישות לפיתוח מוצר חדש ?

  • רעיון מקורי וחדשני-  על היזם לתת פתרון אמיתי וחדשני לבעיה או צורך ממשי אשר יעשו שינוי אמיתי בשוק וגם בעלי פוטנציאל כלכלי.
  • חקר שוק – על מנת להבין את השוק ולהעריך את הפוטנציאל הכלכלי בפיתוח של המוצר מול הדרישה לשווק אותו במודל עסקי כזה או אחר, לטווח הארוך יש לבצע חקר שוק מדוקדקת ולנקוט בפעולות אסטרטגיות ברורות.
  • תכנון עסקי- היזם חייבת בידיו תוכנית עסקית מדויקת שתכלול את העלות הכללית לפיתוח המוצר, את תכנית השיווק, תכנית התפעול וכמובן את תזרים המזומנים.
  • חשיבה טכנולוגית- במידה והמוצר יהיה כולל גם פיתוח טכנולוגי מתקדם או שימוש בטכנולוגיות קיימות, ולכן יש צורך בשילוב אנשי מקצוע בעלי יכולות טכנולוגיות מתקדמות.
  • ניהול פרויקט- מי מנהל את הפרויקט? האם הוא בעל ניסיון? פיתוח מוצר חדש מחייב ידע בניהול פרויקט מקצועי, כולל תזמון, תקצוב וניהול משאבים אנושיים וטכניים.
  • חשיבה על פרטים- פיתוח מוצר חייב להיות דקדקן ולהתעקש על פרטים קטנים, כדי להבטיח איכות גבוהה ושלמות במוצר.
  • שיווק ושיפור המוצר- לפיתוח מוצר חדש אין שלב סיום, אלא התחלה של מוצרים נוספים. לא פעם שדרוגים ושיפורים תדירים מביאים לצמיחה של מוצרים חדשים.
  • יכולת פיננסית-  פיתוח מוצר יכול לדרוש השקעות כספיות משמעותיות. היזם חייב להיות מוכן לנהל גיוסי הון, ניהול תקציב וניהול כספים. לא פעם ניתן לשלב מנהל כספים חיצוני CFO ולהינות מיתרונות של ניהול פיננסי תקין.
  • יכולת ללמוד ולהתאים- פיתוח מוצר יכול להיות תהליך רב-שנתי, ולכן היזם צריך להיות מוכן ללמוד מטעויות ולהתאים את המוצר וגם את החברה לשינויים בשוק.
  • יכולת ניהול משאבי אנוש: פיתוח מוצר דורש צוות מגוון שיתמוך בתהליך. היזם צריך להיות יודע לנהל צוות, לתת הכוונה ולשמור על דינמיקה חיובית.

לסיכום,

פיתוח מוצר חדש הוא תהליך מורכב שדורש יכולות מגוונות מצד היזם ומצד התהליכים. על היזם להיות עם הבנה מעמיקה במספר תחומים, לפתח רעיונות חדשניים, לנהל פרויקט, לנהל משאבים אנושיים וטכניים, וגם להיות סבלני ללמוד ולהתאים את עצמו והמוצר.

054-7191999

18:00 - 9:00

ילדי טהרן 8 ראשון לציון

ראשון לציון

שעות פעילות:
א'-ה': 09:00-18:00

info@assist-team.co.il

כתבו לנו

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות